
8 potplantentelers ontvangen licentie Dolc’Amore®
Heinenoord – Acht bloeiende plantentelers sluiten zich aan bij het unieke consumentenmerk Dolc’Amore®. Het betreft een compleet retailconcept rond bloeiende planten, ontwikkeld vanuit de behoeften van de consument én vanuit de wensen van de retail: meer (impuls)verkoop, hogere omloopsnelheid en een beter schaprendement.
Als eerste introduceerde potplantenteler Pligt Professionals het merk tijdens de vakbeurs in november. Nu sluiten acht plantentelers zich aan. Zij hebben een licentieovereenkomst en kunnen daarbij hun beste kwaliteit onder het merk verhandelen. De acht telers zijn: Solis Plant, Houwen Plant, Bonito Plant, VG Orchids, JHL Group, Karma Plants, ValstarPlant en Willem Kuipers. De plantentelers en de organisatie achter het merk – Flower Design & Services – werken nu samen aan een jaarrond bloemrijk plantenschap.
Dolc’Amore® is niet zomaar een merk, maar is ontwikkeld vanuit langdurig brancheonderzoek naar de huidige consumer insights. Om direct aansluiting te vinden bij de doelgroep en de betrokkenheid op het merk te vergroten, werkt het merk nauw samen met partners uit de hele keten. Verder is er veel inspiratie vanuit andere bedrijven uit de deco-wereld.
Met de Dolc’Amore®-productlijn spelen de telers in op de ontwikkelingen in de markt. Dolc’Amore® is een compleet en doordacht retailconcept inclusief een trendy display, uniforme verpakkingen, sfeervol POS-materiaal, informatieve consumentenwebsites en volledige marketing en publicity support.
Binnen de Dolc’Amore® collectie worden voortdurend innovaties uitgebracht om de consument steeds iets nieuws te bieden. Uitgangspunt is dat aanbod, presentatie en prijs van de Dolc’Amore®-planten in de juiste verhouding zijn. Als mooie, sterke producten er op het juiste moment vers en fris bij staan op een visueel aantrekkelijk schap, is een hogere omloopsnelheid gegarandeerd.